מה זה התקף חרדה

הסטטיסטיקות מראות כי בסביבות 5% מהאוכלוסייה סובלים במהלך חייהם מהתקפי חרדה.

התקף חרדה יכול להיות אפיזודה חד פעמית בחיי מישהו אחד, ובחיי מישהו אחר יכולים להיות חוזרים ונשנים,אם כי לרוב הם מגיעים באופן פתאומי ללא כל התרעה מראש, כאילו לא קשורים לכלום וללא כל קשר באם האדם היה שרוי בתקופה של חרדות ופחדים למיניהם או במצב הפוך לגמרי בו הוא נמצא היה בתקופה טובה ומשגשגת.

בכל מקרה, התקפי חרדה משאירים אותנו מאוד מבולבלים. לא מבינים "מאיפה זה בא ולמה זה הגיע בדיוק עכשיו"

כשהתקף חרדה מגיע, הוא משתק אותנו ולעיתים אנו אפילו לא יכולים להסביר או לבטא לסובבים אותנו מה קורה לנו.

בדרך כלל אנחנו חוששים שמשהו פיזי לא בסדר קורה לנו בגלל הסימפטומיים הפיזיים שהתקף חרדה מביא איתו.

אנשים רבים מגיעים לחדרי מיון בעקבות התקף חרדה מפחד או חשש שהם עוברים משהו שקשור ללב שלהם.

ולכול זה יש סיבה הגיונית:

פחד מאופיין על ידי שחרור אדרנלין בגוף שלנו. אותו אדרנלין שמופרש כאשר אנחנו מתרגשים מאוד.

כאשר מופרש האדרנלין, ללא כל קשר האם הסיבה להפרשתו היא אמיתית ונחוצה, או לא… קורים מגוון דברים

פיזיים בגוף שלנו שגורמים לנו להרגיש ממש כאילו אנחנו מאבדים שליטה פיזית על הגוף שלנו.

חלק מהסימפטומים הפיזיים האפשריים של התקף חרדה הם:

  • זיעה
  • נשימה מהירה יותר ושטוחה יותר שיכולה להוביל להיפר וונטילציה, סחרחורות או במקרים קיצוניים אף הזיות.
  • רעד בשרירים
  • בחילה
  • כאבים בחזה
  • דמעות
  • דפיקות לב מואצות
  • תחושת חנק וקוצר נשימה
  • ניתוק מהמציאות, שוק
  • פחד להשתגע
  • פחד למות

אנשים שסובלים מהתקפי חרדה בדרך כלל חווים אותם במהלך היום, אך אחוז גבוה מהאנשים חווים בנוסף גם התקפי חרדה באמצע הלילה ועלולים להתעורר מהם מתוך שינה.

בדרך כלל התקפי החרדה עוברים מעצמם, ללא כל טיפול רפואי, לרוב, יעזור לנו להיעזר בנשימה סדירה שמאזנת את רמות האדרנלין בדם.

יש עדויות רפואיות כי לעיתים התקפי החרדה יכולים להיות תורשתיים, אך לא רק.

ללא כל ספק התקפי חרדה הם גם תגובה נרכשת שמגיעה אצל אנשים בריאים לחלוטין כתוצאה מסיטואציה מסוימת.

לאחר שחווינו התקף חרדה, לעיתים קרובות אנחנו יכולים לפתח פחד לא ראציונלי ולא נשלט מהסיטואציה שעוררה או שגרמה לנו לאותו התקף חרדה ולהימנע ממנה בעתיד.

אנחנו מפתחים פחד מהפחד עצמו והדבר גורם לנו להתנהל אחרת בחיים מאותו הרגע.

מה ניתן לעשות?

בטיפול אנחנו מאזנים את האנרגיה ואת הגוף

אנחנו מטפלים ושולפים את האמונות ואת הדפוסים שנוצרו סביב מקור וגורם החרדה

אנחנו עובדים עם טכניקות מודעות עצמית המאפשרים לנו לשפר את חיינו ולהתמודד בצורה קלה וטובה יותר עם התקפי החרדה.

המלצות נוספות:

  • * קופאין ואלכוהול יכולים להחריף את המצב ולעודד התקפי חרדה לכן מומלץ להימנע מצריכת חומרים אלה.
  • * מומלץ לאמץ פעילות אירובית יומיומית
  • * מומלץ לאמץ פעילות מרגיעה ומורידת מתח וסטרס על בסיס קבוע כגון: יוגה, מדיטציה וכדומה

חשוב מאוד להבין שהתקף חרדה הוא לא גזירה משמיים, ולא גורל!! אפשר דרך מודעות עצמית ותרגילים להתגבר

על הצרה הזו, ולחזור לאיזון.

ליוויתי נשים רבות שהצליחו ללמד את עצמן לצאת במו ידיהן מהתקף חרדה פשוט כי הן ידעו מה עושים ואיך לעשות את זה כשזה מתחיל.

רוצה לקרוא עוד על התפתחות אישית ועל מודעות עצמית?

איך להגביר מודעות עצמית בשינוי אחד קטן?

איך לדעת אם אני באמת בעלת מודעות עצמית?

עד כמה את שלמה שלווה ושמחה?
בחני את עצמך וקבלי אבחון מדויק של הסדר האנרגטי הפנימי שלך
וגם תרגיל שיעזור לך לאזן אותו

By |2019-01-07T06:56:00+00:00ספטמבר 3rd, 2010|חרדות ופחדים|0 תגובות

השאר תגובה

דילוג לתוכן