8 דרכים לשבור דיכאון ודכדוך

איך לשבור דיכאון ודכדוך מיידית

כשאני מדוכדכת ובדיכאון, החיים מרגישים "לא משהו"!

אני מרגישה שאין טעם לכלום, יום עובר יום ואני חייה לצד החיים ולא בתוכם.

כשאני  בתחושת דיכאון אני חושבת שלעולם לא אוכל להיות מאושרת.

מחשבות שליליות מקיפות אותי ללא הרף. בכל דבר אני רואה את חצי הכוס הריקה במקום המלאה…

דיכאון ודכדוך כאלה, שנוחתים עלינו פתאום ואז חולפים להם, הם נורמליים לחלוטין וקורים לכולנו.

אבל זה לא גורם לנו להרגיש איתם יותר בנוח… ואף פעם לא קל לנו להתמודד איתם…

חלקנו מושפעות מאוד מהעולם ההורמונאלי שלנו ונתקפות במצב הרוח הזה לקראת או בזמן מחזור חודשי.

אם אנחנו מאפשרות לתחושות השליליות להשתלט עלינו, הדכדוך והדכאון יכולים בקלות להפוך לקבועים בחיינו.

לכן אני ממליצה לנקוט בפעולות מיידיות ומהירות כאשר דכדוך ודיכאון מופיעים בחיינו.

עלינו להוציא את עצמנו מהדכדוך ולשבור דפוסי מחשבה שליליים.

כמה טיפים חשובים למגר דיכאון ודכדוך מהחיים שלך:

  • בחרי בקפידה את הסובבים אותך.

    דאגי לבלות את זמנך עם אנשים חיוביים שעושים לך רק טוב. סנני אנשים שמשפיעים עלייך לרעה, שמספרים לך מקרים כואבים,   קשים ומעציבים. בחרי בקפידה עם מי את מתערבבת ועם מי את בוחרת לערבב את האנרגיה שלך.

  • התמקדי בדברים הטובים בחייך

ובהצלחות הקטנות או הגדולות שיש ושהיו לך בחיים. אמרי תודה על הדברים האהובים בחייך. ילדים, משפחה, חברים, עבודה וכדומה.

  • שני את הסביבה בה את נמצאת ושברי את התחושה.

    אחת הדרכים הטובות לשנות את איך את מרגישה היא לשנות את האווירה ולעשות משהו אחר. בייחוד אם המשהו האחר הזה מערב פעילות פיסית או יציאה לטבע.

  • התרכזי בשיפור איכות חייך בסביבה הקרובה לך

    לדוגמא: עשי פעולות ניקיון שעושות לך תחושה נעימה של סיפוק, שני את התאורה, הכניסי ריחות מעודדים ומרוממים: מבער עם שמנים אתריים יעשו עבודה טובה… שימי דיסק נעים עם מוסיקה מרוממת ומחברת.

  • שברי את השגרה –

    אחד הגורמים הידועים לדיכאון ולדכדוך הם שיגרה חד גונית ומשעממת יום אחר יום. קחי יום חופש מהעבודה, פנקי את עצמך, היפגשי עם חברות, עשי משהו שמעולם לא ניסית או שאף פעם אין לך זמן אליו.. לאורך זמן, שמירה על יום חופש מדי פעם עוזרת לך להישמר ולהימלט מדכדוך ומדיכאון וגורמת לך להיות יותר שמחה ויותר פרודוקטיבית.

  • דאגי לעשות פעילות גופנית על בסיס קבוע.

    מחקרים מראים כי לספורט ולפעילות גופנית חלק    חשוב בשמירה על מערך ההורמונים כגון אנדורפינים ועוד, שתורמים לאיזון מצב הרוח. תנועה מזרימה את הצ'י ואת האנרגיה, נותנת לנו אופטימיות. שימי דיסק מוסיקה ורקדי בבית,   צאי לטיולים ולהליכות או הרשמי לחדר כושר.

  • קחי אחריות על עצמך –

    קחי פעולה וצאי ממצב הרוח. ברגע שתיקחי החלטה פנימית לצאת  מהמצב בו את נמצאת, כבר את חצי הדרך לשינוי. פעולה תסיח את דעתך ותיתן לך תקווה לעתיד. ברגע שתתחילי לראות תוצאות, תתחילי לאסוף הצלחות ומחשבות חיוביות יהיו קלות    יותר.

  • דאגי לקחת לעצמך פסק זמן על בסיס קבוע.

    פני לעצמך את המרחב והפסיקי "לשרת" ו"לרצות" אחרים כל הזמן. דאגי לעשות לפחות פעם בשבוע משהו שהוא רק עבור עצמך משהו שממלא ושמזין אותך.

כתבי לי כאן למטה בתגובות מה עוזר לך לצאת מדכדוך או ממצב רוח רע?

רוצה לקרוא עוד על התפתחות אישית ועל מודעות עצמית?

מה הסכנה בהתפתחות אישית?

התפתחות אישית אצל נשים מה שונה?

עד כמה את שלמה שלווה ושמחה?
בחני את עצמך וקבלי אבחון מדויק של הסדר האנרגטי הפנימי שלך
וגם תרגיל שיעזור לך לאזן אותו

By |2019-01-07T06:50:41+00:00ספטמבר 6th, 2010|פסימיות דיכאון|0 תגובות

השאר תגובה

דילוג לתוכן